ŠKODA a lansat pe 30 august noul Vision 7S, full electric, robust, funcțional și autentic și, odată cu acesta, cea mai mare schimbare de identitate din ultimii 30 de ani.
Practic, ușor de utilizat și durabil. ŠKODA VISION 7S onorează valorile tradiționale ŠKODA, dar le prezintă într-o formă complet nouă. De fapt, mașina electrică bazată pe platforma modulară MEB este prima care primește un limbaj de design complet nou, care va deveni semnul distinctiv al viitoarelor vehicule ŠKODA.
Designerii și inginerii ŠKODA vor continua să pună accent pe aerodinamica superioară, studiul VISION 7S combinând o caroserie robustă cu o linie de tornadă laterală înaltă și linii aerodinamice ale acoperișului. Roțile mari de 22 de inci cu jante într-un design aproape închis contribuie la aerodinamica excelentă. VISION 7S prezintă și sistemul de răcire reproiectat pentru mașina electrică, care are cerințe diferite față de mașinile cu motoare termice. Orificiile de aer de deasupra pragurilor laterale merită remarcate, de exemplu. Acoperite de grile, acestea extrag aer care se incalzeste la racirea bateriei.
Pe grilă, găsim șapte deschideri verticale pentru admisia de aer către radiator și frâne și elementul de control portocaliu distinctiv care servește la deconectarea în siguranță a circuitului de înaltă tensiune al mașinii. Acest portocaliu este o culoare de accent folosită frecvent pe VISION 7S. Farurile și farurile din spate în formă de T sunt, de asemenea, un nou element de design. Farurile sunt completate în față de o bandă de lumină ambientală care se întinde pe toată lățimea vehiculului. Pe partea din față și din spate a mașinii, găsim inscripția ŠKODA iluminată, care face parte din noul logo și din noua identitate vizuală a producătorului auto.
Exteriorul lui ŠKODA VISION 7S ascunde tehnologia modulară cu o baterie de 89 kWh care oferă mașinii o autonomie de peste 600 de kilometri per încărcare în ciclul WLTP. Încărcarea în sine poate fi, de asemenea, foarte rapidă, cu o putere maximă de încărcare acceptată de puțin sub 200 kW.
În interiorul mașinii, găsim o interpretare nou-nouță a sistemului de infotainment de la bord, cu grafică și logica de control semnificativ revizuite. Caracteristica dominantă este ecranul tactil de 14,6 inchi, cel mai mare instalat vreodată într-un ŠKODA. Virtual Cockpit este alcătuit dintr-un afișaj de 8,8 inchi și un volan reproiectat, cu partea superioară și inferioară aplatizată, oferă o vedere excelentă. Există și un afișaj head-up cu realitate augmentată. Volanul are două spițe mari la ora 6 și 12: cel de jos încorporează un touchpad care poate fi folosit pentru a controla unele funcții când mașina staționează. În altă parte pe volan, găsim roți speciale de defilare haptic, cărora li s-au acordat accente portocalii strălucitoare pentru o orientare mai ușoară.
Pe consola centrală de sub ecranul mare se află șase butoane care duc utilizatorul în meniurile de infotainment, telefon, setări ale vehiculului, navigare și aplicații, cu un al șaselea buton care poate fi configurat după bunul plac. Există, de asemenea, trei cadrane rotative, cele două exterioare pentru controlul climatizării și cea din mijloc pentru controlul ecranului principal (mărirea hărții, derularea listelor etc.). Două butoane sunt folosite pentru a selecta modul mașină și, desigur, există și un control al volumului.
Deasupra acestui set de comenzi se află o cotieră ergonomică care facilitează operarea ecranului mare de infotainment. Ecranul poate fi împărțit în secțiuni pentru o mai mare eficiență și pentru a se asigura că șoferul are toate informațiile de care are nevoie. Harta de navigare poate fi plasată în secțiunea superioară, de exemplu, în timp ce secțiunea configurabilă poate fi folosită pentru a plasa diverse funcții – cum ar fi imaginea camerei pentru copii deasupra scaunelor din spate – folosind widget-uri.