Motoarele au fost dezvoltate și fabricate în Mladá Boleslav timp de 125 de ani, făcând din Škoda unul dintre cei mai longevivi producători de sisteme de propulsie din lume. Compania sărbătorește această etapă semnificativă cu al cincilea milion de motoare din seria EA 211. Din 1899, au fost produse peste 15 milioane de motoare, inclusiv unități remarcabile din punct de vedere tehnic, cum ar fi primul motor cu opt cilindri în linie din Europa Centrală (1907), motoarele bloc din aluminiu turnat sub presiune din clasa de un litru (1964) și sistemele de propulsie moderne MPI și TSI. Expertiza Škoda în producția de motoare este subliniată și de decizia Grupului Volkswagen de a încredința mărcii dezvoltarea de motoare pe benzină de până la 1,6 litri pentru întregul Grup.
La doar patru ani de la înființarea Laurin & Klement în 1895, gama de biciclete Slavia a fost extinsă pentru a include un motor auxiliar pe benzină, urmat la scurt timp de prima motocicletă Slavia Type A în 1899. Această motocicletă avea un motor monocilindric proiectat intern care dezvolta 1,25 CP, marcând începutul tradiției de 125 de ani de producție de motoare în Mladá Boleslav.
În 1904, L&K Type CCCC a devenit prima motocicletă din lume propulsată de un motor cu patru cilindri în linie. În anul următor, un motor cu ardere internă – un V-twin de un litru în patru timpi, răcit cu lichid – a fost instalat în prima mașină a Laurin & Klement, Voiturette A. În 1907, Laurin & Klement a introdus FF, primul motor cu opt cilindri în linie de acest fel din Europa Centrală, urmat de producția motorului de avion L&K Type EL în 1910.
În 1929, sub marca Škoda, a început producția pe linie de asamblare la scară largă în Mladá Boleslav. Portofoliul de motoare de la acea vreme includea motoare fiabile de un litru cu patru cilindri, precum și unități cu șase și opt cilindri în linie și motoare diesel. Deosebit de semnificativă pentru dezvoltarea și producția de motoare în Mladá Boleslav a fost introducerea blocurilor de motor din aluminiu turnat sub presiune pentru Škoda 1000MB în 1964. Acest brevet ceh original a fost de pionierat pentru vremea sa. Astăzi, metoda aluminiului turnat sub presiune continuă să fie utilizată în cele mai recente motoare din seria EA 211.
Cinci milioane de motoare EA 211: rolul vital al Škoda în cadrul Grupului Volkswagen
În 1991, Škoda s-a alăturat Grupului Volkswagen și a început să furnizeze motoare altor mărci ale Grupului doar șase ani mai târziu. Capacitatea companiei de a dezvolta motoare puternice, eficiente, de ultimă generație, împreună cu precizia ridicată în producția la scară largă a fost subliniată în 2012 odată cu începerea producției seriei de motoare EA 211, începând cu noile 1.2 și 1.4 TSI. Ulterior, Škoda și-a asumat întreaga responsabilitate pentru dezvoltarea motoarelor MPI pentru întregul Grup Volkswagen și, în 2014, a deschis un centru de motoare ultramodern , care include facilități avansate de testare capabile să gestioneze motoare cu puteri de până la 400 kW.
În martie 2023, Grupul Volkswagen a decis să transfere treptat responsabilitatea pentru întreaga serie de motoare EA211 către Škoda. Concentrându-se pe eficiență, economie și respectarea noilor standarde de emisii prin soluții tehnice inovatoare, compania dezvoltă acum motoare cu ardere internă pentru 50 de game de modele din șapte mărci ale Grupului Volkswagen. Acestea includ motoarele 1.0 MPI, 1.6 MPI, 1.0 TSI, 1.4 TSI (PHEV) și 1.5 TSI.
Pe fondul transformării continue a industriei auto, Škoda Auto oferă clienților tot ce este mai bun din ambele lumi, cu un portofoliu care include modele ICE și electrice pentru a oferi o gamă mai largă de opțiuni. De asemenea, compania își folosește expertiza tehnică pentru a dezvolta sisteme de baterii pentru vehicule electrice bazate pe setul de instrumente de electrificare modulară utilizat în întregul grup. Recent, producătorul auto ceh a sărbătorit producția sistemului său de baterii cu numărul 1.000.000.