Tehnologia auto din China impune o nouă eră în viitorul mobilității europene

Webinarul cu tema “Revoluția tehnologiilor chinezești în industria auto” a explorat impactul semnificativ al tehnologiilor auto chinezești asupra pieței europene, cu un focus special pe România. Evenimentul, moderat de jurnalistul Constantin Rudnițchi, l-a avut ca invitat principal pe Gabriel Manolache, președintele al grupului MagAutomobile și co-fondator SUVCARS România, importator național a șapte branduri de automobile chinezești.

De ce automobile chinezești?

Gabriel Manolache a subliniat că decizia de a importa branduri auto chinezești a fost influențată de tehnologia avansată și de schimbările din economia globală. China a devenit un lider incontestabil în producția industrială, iar automobilele chinezești sunt inevitabil destinate să cucerească piața europeană. Manolache a explicat că, în contextul globalizării, este firesc să observăm un interes crescut pentru aceste produse datorită calității și inovației pe care le aduc.

Piața auto din China este cea mai mare din lume, urmată de Statele Unite, Japonia și Europa. În China, competiția este acerbă, iar producătorii locali oferă mașini de înaltă calitate la prețuri competitive. Multe produse electronice și electrocasnice de calitate superioară, pe care le folosim zilnic, sunt fabricate în China, cum ar fi laptopurile și telefoanele, acestea fiind apreciate pentru performanțele lor, deși sunt produse în China.

Producătorii chinezi sunt exigenți și orientați spre creștere rapidă. Deși abordările de colaborare diferă de la un continent la altul, esența rămâne aceeași: calitate și inovație.

Tehnologie și inovație

Producătorii chinezi acordă o atenție deosebită proceselor tehnologice și calității produselor înainte de a le lansa pe piață, ceea ce facilitează o colaborare eficientă și productivă.

Mașinile chinezești, inclusiv cele din segmentele de preț mai mici, oferă dotări comparabile cu cele ale mașinilor premium europene. Colaborările între firmele chineze și marile grupuri auto europene, cum ar fi Dongfeng Motor Corporation cu Mercedes și Volkswagen, au dus la integrarea tehnologiilor de vârf chinezești în automobile la prețuri accesibile.

 Calitate și percepție

Discuția a abordat și diferențele de preț și calitate între producătorii chinezi și cei europeni. Gabriel Manolache a explicat că anumite componente de înaltă calitate sunt păstrate pentru piața chineză, un exemplu fiind butoanele de portieră din nichel în loc de plastic. Aceasta reflectă abordarea chinezilor în ceea ce privește calitatea și inovația.

Gabriel Manolache a menționat că suspensiile mașinilor chinezești sunt mai confortabile și că grupuri auto mari folosesc componente chinezești. Designul mașinilor chinezești s-a îmbunătățit semnificativ, mulți producători având birouri de design în Europa. Aceasta arată evoluția semnificativă a industriei auto chineze, de la produse de calitate inferioară acum 10 ani, la produse de înaltă calitate apreciate la nivel global.

Acceptarea pe piața auto din România

Mașinile chinezești au început să fie bine primite în România, cu un interes crescut din partea consumatorilor. Strategia de promovare include test drive-uri extinse pentru a demonstra calitatea și durabilitatea mașinilor chinezești. Un exemplu de succes este o companie de taxi care a achiziționat mașini chinezești cu garanție de 3 ani fără limită de kilometri.

Rețeaua de service pentru mașinile chinezești ale grupului SUVCARS este extinsă în România, cu 17 unități active în orașe importante. Piesele de schimb ajung în 3-7 zile din depozitele europene sau, în cazuri speciale, în 9 zile din China. Aceste termene de livrare sunt comparabile cu cele ale brandurilor consacrate.

Toate modelele comercializate în Comunitatea Europeană vin cu certificat de conformitate, fiind adaptate pentru Europa.

 Viitorul mobilității în România

Întrebat despre viitorul mobilității în România, Gabriel Manolache a declarat că își dorește un transport public mai civilizat și mai adecvat și consideră că vehiculele electrice vor juca un rol important. Deși vânzările de mașini electrice au încetinit din cauza reducerii subvențiilor europene, Manolache crede că mobilitatea electrică va crește organic. El a recomandat mașinile electrice pentru utilizarea urbană și plug-in hybrid pentru distanțe mai lungi, anticipând că tehnologiile electrice și cu hidrogen vor deveni mai accesibile în viitor.

Concluzie

Gabriel Manolache a citat declarația președintelui Mercedes din 2017, care susținea că industria auto europeană va suferi fără parteneriate cu companiile chinezești. Manolache a observat că aceste parteneriate s-au realizat și consideră că economia europeană ar avea de suferit fără contribuția chinezilor. El a menționat că tehnologia auto chineză, inclusiv vehiculele cu o autonomie de peste 1.000 km, este bine stăpânită și în continuă creștere.

Webinarul a evidențiat că producătorii chinezi au devenit competitori serioși pe piața auto globală datorită inovației tehnologice și calității produselor lor. Gabriel Manolache a subliniat că aceste mașini vor continua să câștige teren în Europa și România, aducând beneficii semnificative consumatorilor prin tehnologii avansate la prețuri competitive.