- Un nou record de vânzări, 1006 unități Volvo livrate la finalul lui 2021 către clienți în România (+37% vs. 2020);
- Modelele Recharge Plug-in Hybrid reprezintă 33% din totalul vânzărilor poziționând Volvo pe locul 4 în România în clasamentul vânzărilor de PHEV, conform APIA;
- 94% din vânzări sunt reprezentate de unități Volvo electrificate (MHEV & PHEV);
- Cel mai vândut model este Volvo XC60 cu 377 unități (+61% vs. 2020);
- Volvo contribuie cu 3 modele în topul primelor 10 SUV-uri din clasa comparabilă înmatriculate în România în 2021, conform clasificării APIA.
Anul 2021 este anul în care EIT – Forum Auto Importatorul Volvo Cars în România, prin rețeaua sa de Dealeri autorizați, înregistrează un nou record de vânzări, livrând nu mai puțin de 1006 unități, în creștere cu 37% față de 2020.
Cererea pentru modelele ce alcătuiesc gama Volvo Recharge a contribuit decisiv la depășirea pragului de 1000 de unități livrate, poziționând Volvo pe locul al 4-lea în România, în topul vânzărilor de autovehicule plug-in hybrid conform APIA.
În 2021, o treime din mașinile Volvo vândute în România, au o motorizare plug-in hybrid, în creștere cu 50% față de 2020. Ponderea de 33% a modelelor Volvo Recharge, în totalul vânzărilor, este un nou record atins anul acesta de Volvo Cars în România prin Importatorul EIT – Forum Auto.
În continuare cele mai vândute modele rămân SUV-urile Volvo XC40, Volvo XC60 și Volvo XC90, modele ce au fost incluse în topul primelor 10 modele SUV din clasa comparabilă înmatriculate în România în 2021, conform clasificării APIA.
Menținând trend-ul global, XC60 rămâne cel mai bine vândut model Volvo și în România, cu 377 mașini vândute în 2021, reprezentând o creștere de 61% față de anul 2020.
Urmat de XC40 cu 249 unități și de XC90 cu 248, cel mai mare SUV din gama Volvo, modelul XC90 înregistrează în 2021 o creștere de 32% față de anul anterior.
Cu o cotă de piață mai mare decât cea raportată în anul 2020, conform datelor analizate la finele anului 2021, Volvo deține peste 10% din piața auto premium din România, strategia de dezvoltare vizând menținerea aceluiași trend pozitiv și în 2022.
Pentru că inovația face parte din ADN-ul Volvo, anul 2021 a marcat momentul lansării pe piață a versiunii facelift a celui mai bine vândut model, Volvo XC60, odată cu introducerea sistemului de infotainment dezvoltat în parteneriat cu Google pe modelele XC60, S90, V90 Cross Country, dar și deschiderea comenzilor în România pentru primul model complet electric al producătorului suedez, Volvo XC40 Recharge.